esterenmarcel.reismee.nl

Dag 6

Zo vandaag was weer een lange dag, we zijn met de Jeep op 4000 meter hoogte geweest. Het was een spannende rit naar boven, het eerste stuk was goed te doen over Saddle Road. Vandaar naar het bezoekerscentrum op 2800 meter. Daar is het echte werk begonnen een grindpad omhoog, en dan bedoel ik ook echt omhoog. 2 keer gestopt omdat de olie van de motor te heet werd. Maar eenmaal boven gekomen een mooi uitzicht boven op de wolken en de sterrenkijkers. Maar ja toen nog naar beneden gelukkig hadden we een 4 wheel drive want dat was wel nodig zeker naar beneden.

Daar vandaan zijn we verder gegaan naar Hilo, hier hebben we even zitten lunchen in een mooi aan gelegd park met uitzicht op Coconut Island. Aan de kust van Hilo hebben we nog een zeeschildpad gespot deze was echt groot, jammer genoeg niet de tijd gekregen om hem op de foto te zetten.

Verder was er niet zoveel te doen in deze stad dus toen zijn we maar terug gegaan naar Kona. Onderweg begon de auto alleen een beetje veel herrie te maken. Ik denk dat er één remblok was versleten we hoorde echt zo'n metaal op metaal geluid. Dus op naar het verhuurbedrijf. Alleen hadden ze geen Jeep meer, dus nu moeten we het doen met een Mustang cabriolet, echt heel vervelend Haha.

Toen zijn we verder gegaan en zijn we per ongeluk op een mooi lang strand terecht gekomen, ik nam namelijk een afslag te vroeg. Hier zit ook nog wat winkeltjes waar oa de Subway. Hier hebben dus maar een lekker broodje op.

Morgen gaan we het even lekker rustig aan doen.