esterenmarcel.reismee.nl

Dag 5

Zo nu vanmorgen door de wekker gewekt om 5 uur. We wilde namelijk naar een strand waar zeeschildpadden zitten maar helaas was het in het boekje weer makkelijker neergezet dan de werkelijkheid dus is. Aangekomen bij het straatje bleek dat het heel moeilijk toegankelijk was met de auto en dat het om te lopen te ver was dus toen maar verder langs de kust gereden naar het noorden. Gestopt bij een mooi strand (Hapuna Bay) waar Marcel een gat in de lucht sprong van wat hij zag.

Toen richting Waipio Valley. Dit is de grootste van de zeven enorme valleien die de kust doorsnijden.. De wanden zijn 600m steil omhoog. Hier loopt ook een wandelpad deze hebben wij geprobeerd maar zijn al snel tot de conclusie gekomen dat deze te steil voor ons was. Daarna zijn wij onze weg gaan vervolgen richting het zuiden, langs de kuststrook. Hier zijn diverse watervallen waaronder de Akaka Falls die omringt is met bomen, klimplanten en orchideeën. Om de orchideeën nog beter te zien hebben wij ook een bezoek gebracht aan de Hawaii Tropical Botanical Garden.

Echt Hawaii doet ons elke keer weer verbazen wat de diversiteit is van landschappen. Het gaat hier echt van woestijn tot de tropen.

Op dit moment zitten wij even lekker op het balkon uit te rusten van de trip en gaan we straks even naar de haven om wat te eten en het resultaat van de vis competitie te aanschouwen.

Martine

Jeetje, nog maar 5 dagen op weg en nu al zoveel mooie en leuke dingen gezien en gedaan....Genoeg fotorolletjes bij je ;-) heel veel plezier, geniet ervan en van elkaar!!!!!!! groetjes uit het Kraaiennest